نمایندگی و امور قرارداد

امروزه با توسعه روابط بین‌­المللی اقتصادی و تجاری، بیش از هر زمان دیگری شاهد انعقاد قراردادهای بازرگانی بین­‌المللی هستیم. اشخاص حقیقی و حقوقی در برخی موارد نیاز هست قراردادی را با اشخاص حقیقی یا حقوقی خارج از کشور منعقد کنند که این قراردادها نیز مانند سایر قراردادها باید از مسائل حقوقی بهره‌مند باشند تا در مواقع لزوم بتوان آن را در دادگاه‌های داخلی و خارجی پیگیری کرد.

هر قراردادی چه داخلی و چه بین المللی شکل خاص خود را دارد که باید نکات حقوقی مهمی را در آن­ها رعایت کرد.

• طرفین قرارداد: یک قرارداد حقوقی دارای دو طرف است که ممکن است شخصی حقیقی یا حقوقی باشد.

• موضوع قرارداد: تعهد یا انجام کاری است که قرارداد برای آن تنظیم شده است. موضوع قرارداد نباید خلاف مقررات و قوانین جاری کشور یا حقوق بین‌الملل باشد و باید منفعت عقلایی داشته باشد.

• تعهدات: در تنظیم قراردادهای تجاری بین‌المللی باید تعهدات و مسئولیت‌های طرفین به وضوح مکتوب شوند.

• مدت زمان قرارداد: مدت برای انجام تعهدات و مفاد قرارداد باید تعیین شود.

• تضمین قرارداد: وقتی قراردادی منعقد می‌شود، به خصوص چنان­چه موضوع آن انجام کار یا ساختن چیزی باشد، این تردید وجود دارد که اگر طرف قرارداد به تعهد خود عمل نکند چگونه باید جبران خسارت شود یا در صورت انجام کار و وجود نقص چگونه خسارت گرفته شود؛ تعیین تضمین در قرارداد می‌تواند این مسائل را تا حدودی حل نماید.

• و موارد دیگر از قبیل بهای کالا یا خدمات، نحوه اجرای تعهد، موارد فسخ یا انفساخ قرارداد، گارانتی و تضمین، موارد عدم مسئولیت، حوادث قهری یا فورس ماژور، قانون حاکم بر قرارداد، شیوه حل و فصل اختلافات.

متن انواع قرارداد‌های بین‌‌المللی باید طبق اصول و ضوابط بین المللی و مسائل حقوقی تهیه و تنظیم و به عنوان یک قرارداد حقوقی تدوین شود.

دسته بندی قراردادهای بین‌المللی

انواع قرارداد‌های بین‌المللی در سه دسته کلی قرار می‌گیرند که به شرح زیر می‌باشند:

• قرارداد بین‌المللی فروش

• قرارداد بین‌المللی خدمات

• قرارداد بین‌المللی فروش و خدمات: این نوع قراردادها ترکیبی از قراردادهای فروش و خدمات هستند، مانند قراردادهای صنعتی و ساخت

.. علاوه‌بر این دسته‌بندی کلی، انواع قراردادهای بازرگانی بین‌المللی هم وجود دارند که هریک ماهیت و کارکرد خاص خود را دارند

شرکت فروهر زاکرس پارسیان علاوه بر موارد فوق : 

امادگی همکاری و انجام تمور قراردادهای داخلی و خارجی دراموری مانند :

قرارداد فرانشیز Franchise Agreement

قرارداد تامین مالی فایننس

قراردادهای خرید و فروش بین‌ المللی کالا

قرارداد بین المللی حمل و نقل کالا

قرارداد بیع متقابل یا بازخرید در حوزه انرژی و فعالیت‌های نفت و گاز =

Buy Back Agreement

قرارداد جوینت ونچر Joint Venture

که طی آن، طرفین قرارداد، انجام فعالیت خاصی را مشترکاً بر عهده می‌­گیرند و با دخالت فعالانه در آن موضوع، در سود و زیان آن به نحو اشتراکی سهیم می­‌شوند. این نوع قرارداد انواعی دارد که بسته به نوع مشارکت طرفین فرق می‌کند. اشخاص با هدف افزایش قدرت سرمایه، کاهش ریسک و تقویت قدرت رقابت در بازار دست به انعقاد قرارداد جوینت ونچر می‌زنند تا با آن در سرمایه گذاری مشخصی مشارکت کنند.

قرارداد تحت لیسانس

قرارداد توزیع بین‌المللی Distribution Agreement

سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟

تولید و خدمات از شما = بازاریابی فروش از ما